love always..

- ALWAYS -

The way I..

..are

Det är en trött dag idag, känns som att jag håller på att somna mest hela tiden.. K är minst lika trött, han var nästan omöjlig att få upp i morse. Att vi aldrig lär oss att lägga oss i god tid. Man får helt enkelt skylla sig själv..

Det är dåligt väder idag igen.. Länge sen vi hade såna här skit dagar, men i morgon har dom lovat sol igen så får hoppas på det bästa. Har inga planer alls idag, man blir inte så peppad till att göra saker när det är dålgit väder. Dock måste jag dammsuga och kanske fixa lite annat, får se vad jag orkar med.

Kidsen bråkar emellanåt men är även hur goa som helst, Melody har varit riktigt kelis. Hur mysigt som helst, framförallt på morgonen..

Jag längtar så otroligt mycket tills syster, Anders och lilla prinsessan Millie kommer. Ååh vad jag saknar dom. Och jag längtar tills Sandra kommer känns som evigheter sen sist. Men nu är det nära och vi ska mysa järnet. Sen har min kära bror lovat att komma också snart, hoppas hoppas. Men vi börjar med V.31 då kommer Anna och hennes familj, mys!

Nu göra lunch till kidsen.

- I miss my family and my friends -

New..

..born

Mosters älskling <3

Äntligen har hon anlänt. Världens sötaste tös!
Stort grattis till min älskade syster och Anders.
Millie Mäki 100725

- Love at first sight -

I´d come for..

..you

Nu sover kidsen, efter plask och lek i badbaljan.. K sitter och leker med sina fiskespön, tror han försöker verka smart fast jag har förstått att det är raka motsatsen. Jag funderar på att ta en iskall dusch. Svettas så jag håller på att rinna bort.. Haft feber hela dagen tydligen?!, halsen gör ont och näsan smårinner.. Men ingen rast och vila när Robin och Melody är vaken, dom har alldeles för mycket energi i kroppen för att man ska hinna vila. Men man får däremot ut mycket av dagen tillsammans med kidsen..

Idag har vi varit in till stan och gjort lite ärenden.. Har inte direkt varit något toppen väder, men i morgon hoppas vi på fint igen då blir det bad och annat skoj. Syster och hennes karl skulle dessutom komma och bada med oss om det blir fint. Skruttis vill inte titta ut än och dessutom saknar jag henne väldigt mycket så det blir bara kul om dom kommer.

Nu finns det inge mer att uppdatera om..

- Beautiful love -

Hot like..

..hell

Dagen har bestått av fiske, middag hos svärföräldrarna och underbart väder.. Helt sjukt vad varmt och soligt det är hela tiden.. Har varit ute hela dagen lång. Kom in igen för en liten stund sen, kidsen har varit ute och cyklat och K har klippt gräsmattan.. Nu sover kidsen och K spelar trummor, jag fixar hushållet i vanlig ordning.. Och svetten rinner vill jag lova, blir en KALLdusch snart.

I morgon har vi inga planer alls, hoppas på fint väder så kanske vi hinner åka och bada under dagen. Måste ringa kusinvitamin och kolla vad dom har för planer. Dom är nämnligen i Piteå så vi hade tänkt hinna träffa dom innan dom åker hemåt igen.

Jag längtar tills skruttis kommer (systers bejbis). Tycker det borde vara dags snart. I morgon är den stora dagen, men det verkar som att skruttis inte vill ut än. Men jag tok LÄNGTAR <3

Dags att hänga tvätt.

- I´m living in a dream -

I´m living my..

..dream

Idag har K´s barn kommit, helt underbart härligt. Har verkligen saknat dom.
Kom hem för kanske 2h sen, har varit i stugan på middag hos mor och far, fast det var jag som lagade maten men det var ändå hur trevligt och mysigt som helst. Nu är dessutom Robins cykel fixad så det blev en hel del cyklande för kidsen.

I morgon blir det fiske och middag hos svärföräldrarna i Storbränna. Annars är inte mycket annat planerat, men hoppas självklart på fin fint väder! Det är helt underbart med semester och sommaren är hur härlig som helst här hemma. Och vi har verkligen haft tur med vädret hittills, nästan lite för varmt för mig ibland, jag är ju van vid Kiruna sommar, tragiskt nog.

Jag har iaf en helt underbar sambo, han gör mig lycklig <3

Nu dags för lite kvällsfika kanske?!
Kram.

- Need to grow old with a boy like you -

pleasure and..

..pain

Long time ago.. Jag har varit i farten och inte haft tid helt enkelt att skriva. Blev kiruna festivalen med K och barnen, mest värt var det att promenera på dagarna med Robin och Melody, dom tyckte helt klart om karusellerna. Vi hade hyfsat tur med vädret. Blev en snabb sväng hem och packa om väskorna sen vidare till Piteå. K´s mamma hade bjudit barnen med deras respektive dit. K´s pappa har fyllt 50 så därför blev det en liten resa dit. Rock kväll med god mat och några öl, övernattning på hotell och det bästa var helt klart sällskapet och sen hann vi ju faktiskt med Dollar store också. Torsdag till fredag blev vistelsen där, fredag åkte jag och K vidare upp till Pajala, övernattning hos syster och hennes karl (hennes karls stuga), marknad på lördag sen hemåt igen.

Nu har vi det lugnt och skönt här hemma, massa sol och några kalla öl slinker också ner. Frukosten åt vi ute på våran nya uteplats och middagen kommer säkert också serveras där, det blir grillat. MUMS!

Jag älskar sommaren MEN jag hatar verkligen myggen, tur att det har lugnat ner sig väldigt mycket nu sen vi kom hem igen.. Men helst hade jag sluppit dom helt och hållet. I morgon hoppas jag på lika fint väder och att jag ska få ta mig ett svalkande dopp, för just nu håller jag på att rinna bort i den här värmen. Men jag ska inte klaga det är HELT underbart med sommar, värme och strålande sol <3

måste nog gå ut i finvädret igen.