Full rulle på en liten dam..

.
Idag har jag och Elian inte gjort desto mer, tog en riktig hemmamysdag.
Han tycker ju dock inte om att sova inomhus så när det var dags att sova fick jag packa ner han i vagnen och bege mig ut på promenad. Envisades dock i morse när han hade första vilan att skulle sova inne, det vart en hel del skrik men efter en tag somnade han äntligen. Men när han sover inne sover han aldrig längre än 1h, lite jobbigt men förhoppningsvis blir det lättare framöver.. Och om någon trevlig själ där ute har några bra tips till mig om hur jag ska få min gosse att sova bra inomhus får du gärna dela med dig av de till mig :)
.
morgonmys med snutten <3
.
.
Syster och Millie var här och åt middag idag igen.. Millie härjade på som en tok i vanlig ordning. Hon har energi som räcker till hela tjocka släkten.
Efter maten for syster och pluggade, mamma och pappa for och bowlade. Så själv blev jag kvar med Elian och Milliebus. Vi bestämde oss för att gå till lekparken och gunga..
Jag klädde på Millie först eftersom det tar längst tid och precis när jag börjar bli klar med Millie så tycker Elian är det skulle vara fruktansvärt passande att göra en rejäl skitning, tack älskling!
Nu skulle man lyckas hålla en nästintill fullt påklädd dam på bra humör samtidigt som man i speedad fart byter bajsblöja och sedan på med alla kläder igen.. Jag vill lova att lilldamen var en aning otålig innan vi blev klar. Men väl ute kom lyckan tillbaka igen och gungan blev hennes bästa vän.. Jag blev självklart svettig av denna show så en nypa friskluft satt helt perfekt en eftermiddag som denna :)
.
Mobilkamera + en dam i rörelse = dålig kvalla
.
Millie tyckte ståbrädan var skoj!
.
.
.
Nu har mommo och moffa tagit med båda sina barnbarn på promenad och jag sitter här i huset och njuter av tysnaden. Ska alldeles strax ta en varm dusch sen invänta gossen som garanterat kommer vilja ha mat när han kommer tillbaka..
.
.
Elian provar tripptrappstol :)
.
.

Kommentarer
Postat av: Frida

Kali tyckte också bäst om att sova ute när hon var liten, men det är en vanesak tror jag. Och sen är det ju lätt att vara ute och promenera på våren, sommaren och hösten, i december när det är iskallt och kolsvart får ungarna sova inne oavsett om du vill eller inte ;P Se till att sovrummet är ordentligt svalt och kolsvart så lär han sig nog sova inne han också.

2011-09-28 @ 22:09:58
URL: http://minx.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fina lilla killen växer ju så det knakar!



Hoppas allt är bra med er :) Kram

2011-09-29 @ 11:42:41
URL: http://evelinabjork.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0