Minnet är bra men kort..

.
Har lovat ett bra tag nu att lägga ut receptet på philadelphia tårtan som jag gjorde när K fyllde år.
Äntligen har jag fått receptet upp till Kiruna så nu ska jag bjuda på de..
.
.
.
PHILADELPHIA TÅRTA:
.
Bunke 1.
3 äggvitor, vispas mycket hårt.
.
Bunke 2.
3 äggulor + 2dl strösocker + 50g philadelphiaost, vispas hårt.
.
Bunke 3.
3dl vispgrädde + 1½tsk vanillinsocker, vispas. (ej så att grädden stelnar)
.
.
Du gör alltså dessa 3 moment i 3 olika bunkar.
Rör sedan ner bunke 3 i bunke 2, rör försiktigt om.
Sedan rör du ner bunka 2 i bunke 1, rör om försiktigt även där.
Häll bunke 1 i en form där man på botten har smulat digistive kex.
Tänk på att använda en form med avtagbar kant.
Låt stå i frysen 3-5h.
.
.
Jag brukar själv dubbla satsen och göra en tjockare tårta, men då blir självklart tiden i frysen längre. Bäst resultat är om den får stå över natten i frysen.
.
Lånar en bild ifrån google eftersom jag själv inte kom ihåg att fota.
.
.
Dekorera tårtan efter eget val t.ex. frukt, bär eller choklad.
.
Lycka Till!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0