Jag blir galen snart..

.
Alltså nu funderar jag hur i h-vete jag ska kunna sova och bli frisk om jag inte får använda några hjälpmedel alls? Hostmedicin (cocilliana) kan jag förstå varför man inte får ta, men då tänkte jag vara smart och köpte Vicks VapoRub (som du kan smörja in tex bröstet med för att lindra hostan), tänkte att det borde ju inte vara någon fara men självklart läste jag ju bipacksedeln för att vara på den säkra sidan, OCH självklart står det ju där att gravida inte bör använda den. Nåväl jag har överlevt nätterna någorlunda med nässpray. Och idag för skoj skull var jag ju tvungen att läsa bipacksedeln på den också, och vad står de, jo man rekommenderas att inte använda nässpray när man är gravid. Och nu funderar jag ju hur i helvete ska jag kunna sova utan någon nässpray? Jag hostar ju som en tok så fort näsan täpps igen.
.
Är det någon som kan ge mig åtminstone ett enda tips på vad jag ska göra åt min super täppta näsa när jag inte får använda nässpray?! För jag kommer inte sova en blund så länge näsan är täppt.
.
Känner mig otroligt gnällig, men efter att jag varit sjuk i över 1 vecka drygt så börjar jag bli fruktansvärt less och vill väldigt gärna bli frisk, men det är svårt att bli frisk utan sömn..
.
.
På tal om något helt annat så är melon och mango fruktansvärt gott. Vad vore livet utan frukt? Jag är helt galen i frukt!!
.
Ne nu ska jag varva internet och hoppas på tips från någon angående min näsa.
Ha de king! Hejsvej!
.
.

Kommentarer
Postat av: syster

Jag sa ju att du ska använda rennässan (koksaltlösning). Jag använde de när jag var gravid, var alltid täppt i näsan. De funkar lika bra!

2011-01-08 @ 23:45:14
Postat av: Ida

Precis som din syster säger, men sen finns det någon nässpray man får använda som gravid också har jag för mig! Men det är ju aldrig bra med överkonsumtion av något, fast koksalt kan du ju ta hur mycket du vill. Finns i både droppform och sprayform.



Men det är inte mycket man får ta, det har du rätt i. Haha.



Krya på dig!

2011-01-09 @ 08:35:06
URL: http://idaraty.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag säger som Catti och Ida, använd Renässans.

2011-01-09 @ 09:18:56
URL: http://minx.blogg.se/
Postat av: Peka

Jag råkade precis hitta hit :D

Men vad är det för nässpray du har eg? :O

Nog ska man kunna ta i princip alla förutom otrivin comp (eller det kanske bara är för ammande..vet inte så noga). Nog i helvete använde jag nässpray! Lite för mycket kanske också..

Och ni andra är ju knäppa, renässans funkar ju inte för 5 öre när man är täppt! Finns en röd renässans också, med mer salt i, kanske funkar för 1 öre, men inte mer ;)

2011-01-10 @ 23:11:52
URL: http://pekasrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0