Påsken, ett kapitel för sig..

.
Ja påsken skulle vi spendera veckan lång i Laukko, men det avslutades på förlossningsavdelningen i Sunderbyn..
.
.
Veckan började bra, hämtade barnen på tisdag i Luleå. På eftermiddagen for vi upp till stugan. Onsdagen blev det upp på fjället för att fiska och sola.. Robin fick hela 10st fiskar, en riktig storfiskare..
Torsdag åkte vi till Gve, hälsade på Moster från Vänersborg och kusinvitaminer. Hur trevligt som helst. Robin och K fick dock stanna i stugan eftersom Robin var lite sjuk.. Vi var tillbaka igen på kvällen.
.
.
Fredagen blev det fjället och fiske åter igen.. Denna gång var inte syster med familj med för dom åkte på magsjuka på torsdagen.. Jag var helt säker på att jag skulle klara mig, men ack vad fel jag hade..
Vi kom tillbaka till stugan igen efter toppenväder uppe på fjället.. Klockan var då vid 1-2 tiden.. Då började de.. Spydde första gången vid 2, magsjukan hade nått mig.. Å nej!
Låg i sängen pga smärta i hela kroppen och riktigt ordentlig smärta i magen. Så fort lillen rörde på sig kom nästan tårarna. Det var olidligt.. Fortsatte spy och smärtorna blev värre. Fick inte i mig nått. Varken vatten eller cola..
Mamma ringde förlossningen i Gve och vi blev tillbedd att åka in. Tur var väl de..
.
Vi kom till Akuten i Kiruna vid 5-tiden, dom kunde inget göra i vanlig ordning så vi fortsatte vidare till Gve.
Väl framme i Gve tog dom massa prover och kopplade på ctg.. Där det då visade att bebisens hjärtljud gick ner ett fåtal gånger..
Dom ville skicka mig till Umeå, för dom hittade ingen anledning till varför det gick ner så pass mycket, och det var prat om att dom kanske måste ta ut barnet.. Men självklart var det påsk och alla hellikoptrar var upptagna, väntetiden var 3h. Det blev sunderbyn istället. Fick en spruta i rumpan som tydligen skulle hjälpa barnets lungor på traven och sen satte dom dropp, fruktansvärt hemskt med nålar om jag får uttala mig..
.
.
2-3h senare rullar vi in i Sunderbyn och då är klockan 2 på natten. Jag är HELT slut efter allt resande. Än en gång kopplar dom på ctg.. Jag blir lycklig för barnet visar styrka och hjärtljuden ser bra ut. Och det gör de resterande av helgen också. Underbara barn!!
Dock får jag stanna till söndag för att dom vill ha koll så det inte går ner igen och jag var tydligen väldigt uttorkad så får ligga med dropp hela helgen.. Dropp = smärta nå så fruktansvärt.. Varför? Jag vet inte, det är inte skönt iaf..
.
På söndag fm får vi åka hem. Jag är överlycklig som får ta bort nålen i handen.
Men måste ge ett stort plus till personalen i Sunderbyn, helt underbara.
.
.
Tanken var att vi skulle möta upp bror halvvägs på söndag kväll för att hämta kidsen, men då var Emil och Marie så himlans snälla och fixade de åt oss, eftersom även Kenny åkte på magsjuka på söndag..
.
Men för oss var det viktigaste att bebis mår bra och att barnen har haft en bra påsk, och det vet jag att dom har haft där uppe i Laukko. Det syns så tydligt på dom att dom trivs där uppe. Vilket känns bra i hjärtat efter påskens händelserika helg..
.
STORT tack till min underbara familj som ställde upp på oss när saker och ting inte riktigt blev som planerat.
Och även ett stort tack till Marie och Emil som for och hämtade barnen när vi inte riktigt var i form..
.
.
Jag är glad att jag har underbara människor i mitt liv. Och jag är glad att jag har haft min älskling vid min sida när det varit som jobbigast..
.
Jag älskar dig K <3
.
.

Kommentarer
Postat av: Frida

Men fy vad obehagligt! Tur att allt blev bra till slut och att lilla pyret fick stanna kvar i magen en stund till.

2011-04-30 @ 12:31:13
URL: http://minx.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch då! Tur att ni fick åka hem välmående tillslut! Och att lill bebben får vara kvar inne i maghotellet ett tag till. Bamsekram!

2011-05-01 @ 21:35:48
URL: http://viskablifyra.blogspot.com
Postat av: Maria

Fy vad obehagligt! Personalen på sunderbyn är verkligen toppen! (dom flesta iaf, fanns några rugg-ugglor på BB:/)

Skönt att allt gick bra!

Jag hade ont i armen ganska länge efter att jag fått dropp (i armvecket) Fick lite blod också, det var obehagligt! Hela armen blev alldelens kall! USCH. Hatar nålar och sprutor!

2011-05-01 @ 23:20:54
URL: http://mariahaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0