This is the..

..life


Då var det endast 1 arbetsdag kvar. Idag har det gått riktigt bra. Haft mycket energi på något konstigt sätt även om jag varit jätte trött.. Hoppas vi får jobba in lunchen i morgon då drar vi redan 2. Skulle vara riktigt skönt att komma iväg så tidigt som möjligt.. Väskan är redan packad och skidorna är redan i bilen så nu har jag ingenting kvar att fixa inför morgondagen. Förutom att jag måste komma ihåg att ta mina handskar ifrån K´s bil. Men med mitt minne kommer jag garanterat glömma dom, men det får bara inte hända..
Var lite slö med middagen idag så jag och Sandra hämtade från empes, men det var väldigt länge sen vi åt empes sist så jag tycker ändå att jag förtjänade de. Nu sitter jag med matkoma och ska snart hoppa in i duschen sen åka en sväng på coop. Har fixat lite påskstämning här hemma också. Inge märkvärdigt men nu syns det iaf att det är påsk, bland annat kan det vara på grund av mina söta små gula kycklingar jag har på köksbordet.

Min mamma var precis förbi och lämnade ett påskägg åt mig. Hon är världens bästa. Min underbara mamma. Hann prata lite med henne också, stressad som hon var. Skönt att lätta sitt lilla hjärta åt mamma ibland.. Hon har ju lite mer erfarenhet än vad jag har och kan absolut ge mig goda råd. Så nu känns det mycket bättre när jag fått prata med min älskade mor <3


Igår var däremot en väldigt konstig dag, känslormässigt jobbig. Dåligt humör, arg, ledsen, uppgiven, fundersam. Ja många blandade känslor dök upp. Men fick prata om det mesta vilket kändes väldigt bra. Livet är verkligen ingen dans på rosor. Och just nu lever jag i en berg och dal bana känns det som. Vissa dagar är helt underbara medans andra känns som ett rent helvete och man vill bara lägga sig ner och skrika. Det tar väldigt mycket på en psykiskt. Men efter regn kommer solsken, eller? Jag tänker iaf ge det en chans, i slutändan tror jag absolut att det är värt även om det kommer många många fler motgångar. Men jag är envis och ger inte upp. Jag är nyfiken på framtiden och så länge känslorna för K går åt rätt håll så har jag absolut inget att förlora. Även om vi inte alltid förstår varandra så hjälper det mycket om man lättar på sitt hjärta och pratar och reder ut saker och ting. I will fight for love <3

Fick ett mejl idag också. Blev väldigt chockad måste jag säga.. Har nog inte riktigt hunnit smälta de, men känns ändå som att jag kanske fått lite av en annan syn på situationen. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro men jag hoppas att det bara kommer föra positivt med sig. Just nu är jag ganska tom på ord gällande detta mejl men efter lite funderingar så ska jag nog kunna fokusera på dess betydelse.. Det var absolut ingenting negativt i detta brev men positiva saker som jag inte hade en aning om och framförallt sånt som jag absolut inte förväntade mig att höra från denna person. Men en del av mig är väldigt glad just nu för att jag fick veta saker som jag inte riktigt visste innan, vilket förmodligen kommer kunna underlätta vissa tankar och funderingar för mig om framtiden. Jag hoppas att det kommer bli bättre och jag hoppas att jag själv ska kunna förstå och lita på saker och ting framöver. Men som sagt det återstår att se.




Nu ska jag hoppa i duschen sen åka på coop. Tidigt i säng ikväll så jag hinner umgås lite med K inatt när han kommer, för i morgon åker jag och han börjar jobba när jag slutar så det är sista dagen vi hinner ses innan helgen.
Uppdatering kommer efter helgen.
Hade bra!
Kram.





                                                        - Stay with me -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0