Scared of..

..lonely



Idag har varit en grymt bra dag.. Klockan ringde 8, klädde på mig köpte frukost på statoil. Sen åkte jag och grannen till Gällivare. Började med att titta skotertävlingar fram till 1-tiden ungefär. Efter de vidare till älskade DOLLAR STORE, det är bland det roligaste nöjet som finns, dessutom är det så sjukt billigt vilket passar oss ISS arbetare alldeles utmärkt. Haha. Efter dollar store åkte vi vidare till min kusin och hennes familj. Kollade in deras nya lya som var sjukt fin och enorm. Drack kaffe, surrade skit och busade med små tjejerna som inte är så små längre. Men dom är lika underbart söta som alltid. Hoppas på att dom ska komma upp till Kiruna snart och hälsa på, åka på grovtrollet och som Klara sa "åka bil, åka kälke, leka på gruvtrollet och leka hemma hos dig", ni kan ju tänka er hur gulligt det låter när en söt liten 2åring försöker berätta vad vi ska hitta på för roliga saker nästa gång vi ses. Jag längtar iaf tills jag får träffa dom igen!
Vi började rulla mot Kiruna igen vid 4 tiden, stannade i Jukkas några timmar där mina kära "svärföräldrar" bjöd på middag & efterrätt, sjukt gott. Satt där till halv 8 ungefär. Sen tog vi med deras hyr bil som dom haft under helgen och lämnade den på avis, åkte vidare till coop köpte snus och skavsårsplåster till min stackars häl som gör så ont. Och nu sitter vi hemma hos mig, tittar film, men just nu är det nyheter men efter de ska vi dyka ner i soffan igen under våra täcken, fortsätta mysa och titta klart filmen.

I morgon är det jobb igen, jag och Sandra har bestämt oss för att vara duktiga hela veckan och promenera till och från jobbet, behövs verkligen lite extra motion. Blir nog en bra vecka på jobbet, förutom att jag och Sandra inte får jobba med varandra hela veckan som det egentligen var planerat. Men vi får iaf jobba tillsammans onsdag och torsdag, sen på torsdag jobbar vi dessutom bara fram till 10 ungefär. Sen "lång" ledigt, vi åker ju som sagt till Fällfors direkt efter jobbet på torsdag. Ska bli skönt att komma bort från stan ett litet tag. Dessutom är det så mycket varmare där och SJUKT mycket mer snö. Och som det ser ut nu så har dom faktiskt lovat bra väder vilket betyder SKOTER OCH GRILLNING, mys på hög nivå.



Som sagt så händer de rätt mycket i min tillvaro just nu, både positiva och negativa saker.. Vissa saker gör mig så upprörd, förstår inte hur man kan dömma en annan människa utan att ens veta vad som egentligen har hänt. Man kan inte bara lyssna på en sida av historian, det finns alltid två sidor och utan att veta allt ska man verkligen inte ta parti och välja sida. Alla gör sina egna val här i livet både på gott och ont. Vissa blir sårade och vissa blir mer lyckliga. Men man måste ju ändå får välja sin egen väg, den väg som gör en själv lycklig, eller har jag fel? Jag har iaf lärt mig nu att inte dömma någon annan för sina val i livet, allt kan inte gynna alla men det viktiga är att man är lycklig själv och vet själv att man tagit rätt beslut!


Förresten så har jag ju glömt att berätta att jag faktiskt har slutat röka. Har inte rökt på 2 HELA veckor. Känns grymt bra och det har inte varit några problem än så länge. Jag hoppas verkligen att det håller i sig hela vägen nu så man kan sluta för gott. Men det ska nog gå bra det här, även om min kära granne röker regelbuntet. Men som sagt vill man så kan man. Jag KAN och jag VILL.




Nog om de, ska dyka ner i soffan igen med min underbara granne.
Hade bra!
Kram.






                     - Live every moment, Laugh every day, love beyond words -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0