Things on my..

..mind


Alla människor är vi olika. Vi prioriterar olika i livet. Vissa är egoister, vissa tänker bara på andra. Det finns dom som tänker på sig själv men även unnar andra lycka. En del människor gillar att trycka ner andra och skapa problem åt andra för att känna sig bra och lycklig(?) själv.. Många av oss människor tänker efter vi har talat. Medans andra tänker utan att tala.

Jag undrar ofta hur vissa människor kan vara så egoistiska hela tiden? Speciellt när det finns barn med i bilden, vill man inte sitt/sina barns bästa? Är inte barn prio 1 här i livet? Så länge barnen mår bra borde man väl själv må bra också? Går inte det på automatik?  Jag har många funderingar..

Varför pratar folk bakom ryggen på varandra? Ärlighet varar ju längst. Vill man behålla sina vänner och sin familj kanske man borde överväga att prioritera ärlighet före skitsnack, eller?!


Alla vet vi att ingen är perfekt, vissa är kanske bättre än andra, men vi är som sagt alla så himla olika. Vi förändras och väljer våra egna vägar i livet, kanske inte fungerar på allt men det mesta kan vi faktiskt styra över. Det finns många saker jag sagt att jag ALDRIG kommer att göra i mitt liv. Men här står jag idag och har gått emot i princip hälften av alla mina principer jag haft.

Jag är nöjd med mitt vägval i livet och har aldrig känt mig mer levande än vad jag gör just nu. Ibland funderar jag om jag verkligen är värd allt det här?! Jag har helt andra prioriteringar än vad jag hade för 1 år sedan, saker om ting förändras. Och jag är väldigt glad att jag hittat den här vägen i mitt liv.
Men utan min familj, mina vänner, min sambo och hans underbara barn så hade jag aldrig tagit mig dit vart jag är idag. Ni är helt underbara och utan er hade jag aldrig svävat på dessa moln. TACK <3



Dags för en dusch och sängen efter de.
Hade bra!
Kram.




                                               - This is who I am -

Kommentarer
Postat av: Catti

Bra skrivet:)

2010-08-19 @ 22:37:18
Postat av: Evelina

Sitter här med gåshud, så bra skrivet Sandra.



Och du, det är ditt liv, dina val och din lycka som är viktig. Jag vet att det är svårt, men strunta i vad alla andra tycker. Jag är så glad för din skull, att du vågade ta det stora steget och förändra ditt liv så drastiskt, det är modigt!



Och det allra bästa är såklart att det inte är 40 mil mellan oss längre ;)

2010-08-20 @ 08:00:38
URL: http://minegenbergochdalbana.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du är bäst, vet du det?

2010-09-01 @ 23:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0