understanding is..

..missunderstod


Vart ska jag börja, en hel helg i Laukko med tjejerna, skoterkörning, bastukvällar och öl..
En alldeles underbar helg med strålande sol och klarblå himmel hela helgen, varmt och skönt perfekt för skoterkörning och grillning, sen får vi ju absolut inte glömma ölen heller..

Fredagen började med en massa motgångar innan vi tog oss iväg till Laukko, åkte från stan vid 5 tiden.. När vi kom fram åkte vi en snabb sväng till Ogges stuga där han och Hubbe satt och mös framför elden, hehe. Vi uppvärmde med en iskall Carlsberg innan vi åkte tillbaka till min stuga igen och där väntade middag som mamma hade fixat.. Direkt efter maten hoppade jag, Degis och Nattis in i bastun, fortsatte inta lite bärs och satt där i säkert 1-2h och surrade massa skit. Nattis lyckades bränna sönder halva sin hand efter att ha fått kokhett vatten över den, så hon fick sitta resten av kvällen med handen i en bunke med snö.. Så det kan går när man dricker en öl för mycket, eller? haha..  Efter bastandet drog vi tillbaka till Ogge och Hubbe.. Satt ute framför elden ett bra tag sen gick vi in till stugan och svamlade på i några timmar och lyssnade musik från 80-talet.. Var en riktigt rolig kväll tillsammans med grabbarna.. Vi åkte tillbaka till min stuga vid 1-tiden nångång kanske, somnade så fort vi bäddat ner oss.. Jag i sängen tillsammans med Degis (under varsitt täcke), och Nattis tillsammans med sin snöbunke på golvet. Haha!

                 
                                         Öl och mys under fredagskvällen

Lördagen var det dags för skoterfärd, vi vaknade vid 9-tiden av att Ogge terroriserade oss på telefonerna, det blev Rautas tillsammans med Ogge, Hubbe och Petter.. Mamma och Pappa hade redan åkt tidigt på morgonen så vi skulle söka upp dom när vi kom dit för dom hade fixat lunch åt oss och tagit med sig.. Skoterfärden dit var dock inge bra alls för min rygg, hade Nattis bakom mig hela vägen, 6 mil efter bland annat en guppig skoterled.. När vi väl kom fram insåg vi att det var alldeles för stort för att lyckas hitta min mamma och pappa.. Vi gjorde iaf ett försök, men misslyckades. Vi stannade iaf där ungefär 2h innan vi blev alldels för less och hungriga, så vi bestämde oss för att åka hemåt igen. Tur att Nattis valde att åka med Hubbe hem så jag fick ´vila´ min rygg lite.. Hemfärden gick bra. Stannade flera gånger efter vägen och fotade lite bilder och njöt av det underbara vädret.
Väl hemma hungriga som djur drack vi lite varm choklad och åt mackor.. Sen var det dags för mig att agera kock åt hela tjocka familjen. Blev laxfilé med klyftpotatis och tillbehör, var riktigt gott hade världens matkoma säkert 3h efteråt.
Efter maten var det dags för bastu åter igen, blev en snabb bastu för Nattis som hade sin brännskadade hand, men jag och Degis satt i säkert 1h och drack varsin öl.
Efter bastun åkte vi till Ogge och gänget, satt ute vid elden en stund sen var det dags för hemfärd. Vi satt i sängen och spelade skipoo i säkert 1-2h. Sen var det dags för sömn..


                 

                 

Söndagen var det upp tidigt, redan kl.8.00, vi käkade frukost packade ihop våra grejer och rullade mot stan vid halv 10-tiden.. Sen var det dags för bowling match för mig, hade med mig min hejarklack, Nattis och Degis. Matchen gick riktigt bra och det blev vinst för oss. Kändes riktigt bra så nu blir det slutspel för våran del. Efter matchen tog vi med oss Erika och åkte på annis och firade segern med hampis.
Vi åkte och dumpade av Erika hemma i tuolla efter lunchen sen kom jag på en alldeles lysande idé med tanke på vilket fint väder det var, dock tänker jag inte berätta om min lysande idé hära! haha.

                

Ja det var väl allt om helgen som varit, blir Laukko igen nästa helg.. Hoppas på fint väder då också. Hoppas turen är med oss i såna fall blir det skoterkörning och grillning på lördag. Och självklart ska vi nog kunna klämma in några öl på kvällskvisten också! Men nu till helgen ska vi först ta oss igenom en avslutningsfest för Nattis med ISS, sen blir det kanske några öl på lördag också, med har match på söndag så blir lugnt för min del.


Idag ska jag klippa Degis hår sen ska vi titta på mammas match ikväll. Ska bli kul..
Nu är det iaf dags att hoppa in i duschen och göra sig klar innan Degis dyker upp.
Bilder från helgen finns på facebook.

Ha de bra alla.
Kram!



                            - På mina rosa moln svävar jag omkring -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0