There´s always one..

..reason

Vilken helg!
Fredagen efter jobbet blev det bastu och öl för mig och Degis, sen efter det var det dags för personalfest på bowlinghallen. 2h bowling, det gick snabbt och var riktigt roligt. Efter bowlingen blev det fest hos en av grabbarna på jobbet. vid 10-11 tiden drog vi oss vidare till bistro och tog oss en öl. Vid 12-tiden blev lill gumman Degis trött i ögonen så då vare det dags att åka ut till Laukko. Sofie kom och hämtade oss från bistro sen åkte vi förbi hemma hos mig och bytte om snabbt och lastade in alla grejerna i bilen. Vi åkte förbi statoil en sväng och sen en snabbsväng till tuolla för en sista rökpaus. Vi hann inte åka många meter förbi brandstationen så somnade både jag och Degis.. Sociala som vi är. Haha!

Lördagen steg vi upp vid 10-tiden. Käkade frukost och gjorde i ordning lite mackor och kaffe, sen tog vi skotern och åkte upp till ratek. Vädret var helt underbart, solen sken och hilmen var klarblå. Vi satt och mös ett bra tag sen blev det lite action med roliga bilder bland annat. Skoj hade vi iaf! När vi kom tillbaka till stugan var det dags att börja elda bastun och sen åkte vi och hämtade vatten samtidigt som Sofie var på g ut till Laukko. Plockade upp henne på parkeringen i samma veva. Blev tacos till middag och sen bastu och öl. Efter bastun blev det en hel del skipoo spel, vilket alltid är lika roligt. Sen blev jag som vanligt trött och hoppade i säng medans dom andra tittade tv ett tag.

Söndagen vaknade vi lika tidigt, dock var det dags att ställa fram klockan 1h. Vädret var inge roligt alls mulet och trist. Men som tur var snöade de inte och det var endast 3 minus grader. Vi kom på den brillianta idén att tolka med madrass. Vilket var riktigt jävla skoj, enda nackdelen var att vi alla 3 var i princip genomblöta efter bara 1h ungefär. Men sjukt roligt så man ska verkligen inte klaga. Blev hemfärd mot stan vid 17-tiden.


Har haft en grymt rolig och mysig helg full med skratt och tokigheter. Snart sticker vi igen tjejer, hoppas det blir lika roligt då också. Vilket jag tror, för vi har väl aldrig tråkigt. eller hur? Hoppas bara att vädret fortsätter vara på våran sida dom kommande helgerna.




                         Tror inte det finns något bättre ställe än Laukko!



Nu ska jag lägga mig i sängen och vänta på andra avenyn som börjar nu klockan 9. Sen är det dags för sömn. Tänkte försöka somna tidigt för en gång skull så man inte är så sjukt trött på jobbet jämt. Dessutom ska jag till sjukgymnasten i morgon så hade behövt lite extra krafter till morgondagen!

Uppdatering kommer så småningom när jag har tid.
Ha det bra!
Kram.



                       - Hur du än försöker kommer sanningen ändå fram -

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha ne sandra vi kan inte ha tråkigt, speciellt inte när du skrämmer slag på en var och varannan stund :) Underbar helg!

2009-03-31 @ 23:08:54
Postat av: Sandy

haha, du är lättskrämd kan inte vara annat. fy fan så mct har jag nog aldrig skrattat :)

2009-04-01 @ 17:53:45
URL: http://pinksandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0