Nobody´s...

..wife

Vart ska jag börja? har varit borta hela helgen så det finns nog mycket att skriva om, hm..
Resan började dock inge bra vi skulle ha åkt klockan 14.20 från kiruna flygplats men flyget blev försenat ganska så rejält, hela 9h, gissa om man vart less dessutom kunde man inte åka därifrån heller för vi fick nya besked timma efter timma.. Nåväl vi kom iväg kl.23.00 från kiruna och Sandra sov som en stock på flyget som vanligt, vi anlände i Sthlm kl.01.00 då åkte vi vidare till hertz för att hämta våran hyrbil. Sen körde vi vidare till Eskilstuna som låg ungefär 2h från Sthlm, Sandra sov under den färden också. Ovanligt? .. Vi kom fram till hotellet i Eskilstuna kl.03.30 ungefär, där hade dom varit gulliga och gjort i ordning natt mackor åt oss för dom viste att vårat flyg tjorvat och att vi skulle bli sena. Efter de var det dags för sömn..
Vi skulle egentligen ha spelat kl.11.00 på lördag men det fanns ett lag som ställde upp och bytte med oss med tanke på hur sent vi anlänt på natten så vi fick spela andra passet kl.14.00 istället.. Vi sov till 9 halv 10 sen åt vi frulle på hotellet sen tog vi en lång promenad innan vi anlände till hallen..
Spelet gick inte alls nå vidare bra för nån av oss, vi slutade på 19e plats.. Men om man ska se det positivt så är vi bästa 3-manna laget i hela norrbotten och sen 19e bäst i sverige så egentligen är det inte så dåligt även om vi hade kunna göra mycke bättre ifrån oss. Men tro mig vi kommer igen nästa år!

Efter allt spelande stack vi till hotellet för en dusch sen bestämde vi oss för att åka till Västerås för att titta när våra Kiruna killar skulle spela sitt 3-manna SM.. Först åkte vi på en pizzeria och käkade, har nog aldrig ätit en sån god pizza någonsin, stenugnsbakad, mums! Sen efter några felkörningar så tog vi oss fram till bowlinghallen dära. Det gick bra för grabbarna och dom tog sig till final men sen gick det tyngre men dom slutade iaf på en 11e plats vilket jag tycker är riktigt bra!

Söndag morgon var jag tvungen att stiga upp tidigt så jag skulle hinna med tåget in till Uppsala.. Man måste ju passa på att hälsa på syster när man väl åker söderut.. Anlände till Uppsala vid 12-tiden, syster kom och mötte upp mig på tåg stationen sen gick vi på stan och mötte upp hennes kompis Lisa, en riktig söderlänning.. Hon var riktigt trevlig och rolig.
Mest besökta affären blev iaf gina tricot och dessutom har dom 2st gina där så gissa om man var nöjd, hittade dessutom ett par nya skor på stadium så jag var nöjd.. Ska lägga upp lite bilder här senare.
Efter att vi slösat upp nästan alla pengar gick vi på storken (bästa fiket i uppsala), där käkade vi lunch/middag..
Sen var det dags att åka på ikea, inte för att jag hade något jag behövde köpa men det är alltid roligt att gå på ikea.. Köpte några små presenter åt Nattis, får hoppas att hon blir glad.. Efter de åkte vi en snabb sväng på hemtex, syster köpte ny badrumsmatta och handdukar, allt i rosa, tror hon börjar bli lika rosa galen som jag. hehe.
Sen sprang vi snabbt in på ica och köpte lite vitlöksbröd och fyllning till de.. Åkter vidare hem till syster bara hon och jag. Gjorde mackorna tog ett glas vin och myste på, till efterrätt blev det kladdkaka och glass, det var riktigt gott!
Sen var det dags för sömn för trötta systrar..


                 Bild från ikea till vänster och den till höger hemma hos syster

                               
                


På måndag var det upp tidigt igen, dags för Sandra att åka hem till Kiruna igen.. Åkte från syster kl.10.00 anlände till arlanda kl.10.40 ungefär, skulle möte upp Cecilia & Charlotta men dom var 40 min bort, dom trodde att det skulle ta längre tid för mig att ta mig dit, så jag fick sitta ensam där med en kaffekopp i handen och vänta på dom, fast vi hade riktigt roliga konversationer via sms. Haha fy fan vad jag skrattade tror nästan att folk undrade om jag var störd på riktigt.
Nåväl dom kom efter 40 min, då hämtade vi bowlingväskorna vi låst in på söndagen sen checkade vi in och gick på max och åt lunch. Max är fan alltid gott!.. Men som vanligt var flyget försenat igen men denna gång "endast" 20 minuter som tur var.
Anlände till Kiruna strax efter kl.14.00, då kom Degis och hämtade mig från flygplatsen sen åkte vi hem till mig och packade upp min väska och myste på för fulla muggar fram tills min träning började kl.19.00. Hon var snäll och körde dit mig och min "lätta" klotväska. Träningen gick riktigt bra idag, nästan 600 på 3 serier, jag känner mig nöjd.. Men varför kunde det inte gått så bra i helg?. knepigt de där. Fast man kan inte jämföra match och träning det är sån stor skillnad. Fast vi får se till helgen hur det går har match på söndag mot Boden tror jag. Då blir det tufft. Men den här gången ska vi fan vinna!


En sammanfattning av helgen, 3 ord, Underbart, glädje & äventyrligt.
Jag är hel nöjd och livet känns riktigt roligt just nu. Har fått träffa min underbara syster och haft riktigt roligt tillsammans med mina lite halft knasiga bowlingkompisar. Klockren resa hela enkelt! Fast det är ändå skönt att komma hem igen.


Nu är det dock dags att sova, jobb för Sandra i morgon efter ledigheten.
Uppdatering kommer snart.
Ha de bra.
Kram.



                     - Ärlighet varar längst, vad än det handlar om -

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser ut att varit en skön och välbehövd semester :) när fasen ska vi ta den däär fikan då ?

2009-03-10 @ 20:12:19
Postat av: Lisa

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA

AHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAA

AHAHAHHAHAHAH



SÖDERLÄNNING!!!!

HAHAHHAHAHA

åh gud! Jag skrattar så mycket! Har aldrig aldrig ens hört det uttrycket. ååh sjukt kul!!

2009-03-23 @ 15:00:11
URL: http://lisasrosth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0