I dear you to..

..try


Jag känner att jag är dålig på att uppdatera, har varken ork eller tid men gör iaf ett försök nu. Förra helgen var jag ner till Magie utanför sundsvall och hälsade på henne och Viking. Var underbart väder och så kul att träffa dom, lilla Viking hade blivit så stor så.. Fredagen blev det Tacos och nån öl sen på lördagen blev det bad och sen kvällen var det cruising i Hudiksvall, grymt kul har nog aldrig sett så mycket raggarbilar i hela mitt liv. Vilken upplevelse.. På söndag blev jag upphämtad av syster och Banne i Sundsvall och därav startade bilresan upp till kiruna igen.. Körde från Umeå så hann sova 1h innan dess.. Åkte förbi mamma och pappa i stugan i Rehholmen, blev lite kvällsfika sen fortsatte vi färden upp. VI var hemma i Kiruna vid 3 tiden på natten, jag kom i säng 5 och fick sova endast 1h, tugnt att jobba på måndagen vill jag lova..



Hela veckan på jobbet har varit grymt lugn, har knappt haft något att göra men ändå har tiden gått fort. Dock har jag varit konstant trött hela veckan, borde nog börja äta mina järntabletter igen är nog säkert välbehövt. I onsdag blev det lite öl här hemma med brudarna, gick ändå riktigt bra att jobba på torsdag. Och tordagen är en historisk dag, fick finbesök från Skellefterå, Evelina och Jerker anlände direkt vi slutade jobbet. Känns så grymt roligt att dom äntligen tagit sig hit och nu stannar dom till söndag, men jag hoppas att dom åker på måndag först så Evelina hinner träffa Robert och han kommer först på söndag eftermiddag. Igår blev det grillning när dom kom sen for vi och badade i jukkas, efter de visade vi dom lilla kiruna och kvällen avslutades med kubb.. (För er som inte vet är Evelina min barndomskompis från stugan i Renholmen som varit i kiruna sist för över 10 år sedan).

Idag har Lisa anlänt, syster pluggkompis från Uppsala. Första gången hon besöker Kiruna känns så grymt kul. Kommer nog blir en grym helg med alla finbesökare vi har här hemma. Idag startar vi helgen med tacos och spel. Sen får vi se om vi tar oss ut till krogen idag eller om laddar upp stenhårt för i morgon istället. Vi får helt enkelt se men kul ska det bli.


Förresten har jag gått och blivit svarthårig, vilket jag nästan ångrar alldeles för mycket kommer garanterat bli blont inom en snar framtid.. Känns som att blont passar mig bättre är nog lite för blek för att ha svart hår.. Men jag får helt enkelt se, kanske vänjer mig med det mörka tillslut...



Nåväl nu är det dags för duschen, sen blire middag och lite ölintag..
Uppdatering kommer i morgon vill jag lova..
Ha de bra!
Kram.





                              - This is who i am, accept it or leave it -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0